جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قیمت پروتز دست مصنوعی | ساخت پروتز دست با بیمه در سال 1403

قیمت پروتز دست مصنوعی

طی سال های گذشته ساخت پروتز دست مصنوعی افزایش بسیار زیادی پیدا کرده. هزینه های ساخت این پروتزها یکی از مهم ترین چالش هاییه که اکثر بیماران با اون مواجه هستن. قیمت پروتزهای دست متفاوته و عواملی مانند برند تولیدکننده، جنس پروتز، نوع پروتز، دستمزد پزشک، هزینه های کلینیک میتونه این هزینه ها رو تغییر بده. انواع پروتز دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستن و همین موضوع موجب تفاوت قیمت اونا شده. پروتزهایی که عملکرد خاصی ندارن نسبت به پروتزهای فعال ارزان تر هستن.

عوامل موثر بر قیمت پروتز دست مصنوعی

با ورود به کلینیک های ارتوپد فنی میشه لیستی از قیمت پروتز دست مصنوعی رو دید که تفاوت های قابل توجهی باهم دارن. علت این امر رو میشه فاکتورها و عواملی دانست که قیمت این محصولات رو تحت تاثیر قرار میدن. ممکنه بپرسین که این عوامل چه هستن؟ به طور کلی عوامل تعیین کننده قیمت پروتزهای دست شامل موارد زیر میشن که هرکدام به نحوی میتونن بر هزینه این خدمات اثر بذارن.

مساحت اندام قطع شده

به عنوان اولین فاکتور میشه به مساحت اندام قطع شده اشاره کرد که بسیار اهمیت داره. فردی رو تصور کنین که بخش قابل توجهی از دست وی قطع شده. چنین فردی برای ساخت پروتز دست مصنوعی باید هزینه های بیشتری نسبت به افراد دیگه بپردازه؛ چرا که برای ساخت این پروتزها کلینیک ها نیاز به مواد و متریال بیشتری دارن. نکته بسیار مهم دیگه درباره پروتزها اینه که با افزایش ناحیه قطع عضو فرد محدودیت بیشتری برای انجام فعالیت های روزمره داره؛ به همین جهت بایستی اقدام به تهیه پروتزهایی کاربردی و کارآمد کنه. هرچقدر یک پروتز پیشرفته تر و باکیفیت تر باشه هزینه ساخت اون هم افزایش پیدا میکنه؛ بنابراین نمیشه در این باره نظر دقیقی داد.

مواد و متریال مورداستفاده در ساخت

مواد و متریالی که برای ساخت پروتزها مورداستفاده قرار میگیرن میتونن قیمت پروتز دست مصنوعی رو دستخوش تغییر قرار بدن. اگر یک پروتز با فناوری های روز دنیا و متریال باکیفیت تولید بشه شما رو متحمل هزینه های بیشتری میکنه؛ زیرا چنین پروتزهایی گرانتر از پروتزهای معمولی هستن.

در حال حاضر با توجه به پیشرفت هایی که در این حوزه صورت گرفته میشه متریالی رو میشه دید که به کلینیک ها کمک میکنن تا پروتزهایی شبیه به دست های طبیعی تولید کنن. این پروتزها قادرن تا عملکردهای طبیعی دست انسان رو تقلید کرده و شرایط بهتری رو برای انسان رقم بزنن. همچنین از این پروتزها با نام پروتز زیبایی دست هم یاد میشه؛ زیرا از نظر زیبایی هم منحصر به فرد هستن.

پروتز دست

نوع پروتز

پروتزها با توجه به نوع فعالیت های انسان و نیازمندی های وی طراحی و تولید میشن. این موضوع موجب شده تا هر فرد نیاز به پروتز خاصی داشته باشه. افرادی که طی روز فعالیت چندانی ندارن خرید یک پروتز دست معمولی هم میتونه نیازهای اونا رو برآورده کنه. تهیه چنین پروتزهایی هزینه کمتری نسبت به پروتزهای پیشرفته داره؛ چرا که پروتزهای هوشمند گران تر هستن. موضوعی که باید به اون توجه زیادی داشته باشین اینه که پروتزهای هوشمند قابلیت ها و کارایی بیشتری نسبت به پروتزهای معمولی دارن و شما پس از نصب نیز به راحتی میتونین فعالیت های روزمره خود رو انجام بدین.

از عوامل دیگه ای که تعیین کننده قیمت پروتز دست مصنوعی هستن موارد زیر رو میشه نام برد.

  • انجام فیزیوتراپی پس از انجام پروتز
  • شرکت سازنده پروتز
  • مدت زمان ماندن در کلینیک
  • میزان دستمزد پزشک
  • تکنولوژی های ساخت پروتز مانند برقی، مکانیکی، ساده و…
  • رشد اندام های بیمار یا چاق و لاغر شدن وی
  • جنس پروتز
  • سن بیمار
  • تعویض پروتز پس از چند سال
  • سلامتی فرد و میزان فعالیت روزانه بیمار

4747

گران ترین و ارزان ترین پروتزهای دست مصنوعی

در بخش قبل بیان کردیم که قیمت پروتز دست مصنوعی ثابت نیست. این محصولات رو شما میتونین در انواع مختلفی تهیه کرده و مورداستفاده قرار بدین. لازم به ذکره که پروتزها به صورت سفارشی تولید میشن و در این فرایند پزشک با توجه به مشخصات فرد بیمار، نوع فعالیت های روزانه، جنس، کارایی پروتز و میزان ناحیه قطع عضو تصمیم میگیره.

افرادی که نیاز به خرید پروتزهای دست دارن با توجه به شرایط موجود باید دو نوع پروتز متفاوت رو خریداری کنن، نوع اول پروتزهاییه که برای انجام فعالیت های جسمانی کاربرد دارن و نوع دوم پروتزهایی هستن که برای فعالیت های اجتماعی مورداستفاده قرار میگیرن. همین موضوع میتونه قیمت پروتز دست مصنوعی رو تغییر بده. پروتزها به دو دسته پروتزهای الکتریکی و پروتزهای مکانیکی تقسیم میشن و هرکدام قیمت متفاوتی دارن. در ادامه به بررسی هرچه بیشتر این پروتزها می پردازیم.

مقالات بیشتر : تعرفه و قیمت پروتز پا با بیمه 

پروتزهای الکتریکی

پروتزهای الکتریکی در دسته پروتزهای گران قیمت قرار دارن و میتونن فعالیت های جسمانی سبک رو به متوسط رو پوشش بدن. این پروتزها بسیار شبیه به دست های طبیعی بوده و به بیمار امکان دستیابی به اختیار استفاده از دست ها رو میدن. برای کنترل پروتزهای الکتریکی از امواج الکتریکی مربوط به عضوهای باقی مانده و اعصاب اونا استفاده میشه. این پروتزها نیاز به شارژ مدام باتری و آموزش برای آشنایی با چگونگی استفاده دارن؛ بنابراین هزینه های تهیه اونا هم بالاست.

پروتزهای مکانیکی

این پروتزها برای برآورده نمودن نیازهای بیمار از انرژی بدن وی کمک میگیرن. از پروتزهای مکانیکی به عنوان یکی از بادوام ترین و قوی ترین پروتزهای موجود در بازار یاد میشه که البته کاربردهای بسیار زیادی هم دارن. محبوبیت پروتزهای مکانیکی موجب شده تا به طور گسترده ای توسط شرکت ها تولید بشن. در این پروتزها قطعات متمرکز خاصی وجود نداره و عمدتا برای هل دادن، ثابت نگهداشتن اشیاء، کشیدن و حمل کردن کاربرد دارن. قیمت پروتز دست مصنوعی از این نوع ارزان تر بوده و شما رو متحمل پرداخت هزینه های کمتری میکنن.

پروتز دست مصنوعی

قیمت پروتز زیبایی دست یا پروتز غیرفعال

با توجه به نام این پروتزها میشه متوجه شد که برای زیبایی دست ها کاربرد دارن و با استفاده از اونا نمیشه فعالیت خاصی رو انجام داد. در برخی موارد این پروتزها امکان حمل اشیاء سبک و کوچک رو برای بیمار فراهم میکنن. قیمت این پروتزها نسبت به پروتزهای هوشمند و الکتریکی کمتر است؛ اما فاکتورهایی همچون برند سازنده، متریال، جنس و… هم میتونن قیمت این محصولات رو دستخوش تغییر قرار بدن.

قیمت پروتزهای هوشمند هیبریدی

این پروتزها ترکیبی از پروتزهای الکتریکی و مکانیکی هستن که میتونن راحتی و آرامش بیشتری رو برای بیمار رقم بزنن. از این پروتزها معمولا در بیمارانی استفاده میشه که از ناحیه بالای آرنج قطع عضو شدن. پروتزهای هوشمند مصنوعی دارای دو سیستم با نام های کمربند شانه ای و منبع خارجی باتری هستن که با استفاده از اونا موتورهای الکتریکی راه اندازی میشه.

قیمت پروتز دست مصنوعی با پوشش بیمه

برخی بیمه ها بخشی از هزینه های ساخت پروتز دست مصنوعی رو تحت پوشش قرار میدن و این موضوع میتونه به کاهش قیمت پروتز دست مصنوعی کمک های قابل توجهی کنه. در مقابل بیمه های بسیار زیادی رو هم میشه دید که این هزینه ها رو پوشش نمیدن و در چنین شرایطی شما رو ملزم به خرید آزاد پروتزهای دست مصنوعی هستین.

قیمت پروتز دست مصنوعی با بیمه

کلینیک ارتوپدی فنی توان گستر، معتبرترین کلینیک ساخت پروتز دست

انتخاب یک کلینیک ارتوپدی معتبر و مجرب برای ساخت پروتز دست مصنوعی اهمیت بسیار زیادی داره. با توجه به تعدد این کلینیک ها ممکنه شما هم با این ابهام که بهترین کلینیک ارتوپدی فنی کدام است مواجه بشین. ما در مجموعه ارتوپدی فنی توان گستر امکاناتی رو در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که انواع پروتزهای دست مصنوعی رو با قیمتی مناسب و با کیفیتی عالی خریداری کنید. این پروتزها به صورت کاملا سفارشی سازی شده به فروش میرسن تا هنگام استفاده راحتی بسیار زیادی رو تجربه کنین. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره میتونین با کارشناسان ما در کلینیک ارتوپدی فنی توان گستر تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

قیمت پروتز دست مصنوعی براساس یک مجموعه فاکتورها متفاوته ؛ بنابراین نمیشه در این باره نظر دقیقی داد. این فاکتورها شامل نوع پروتز، جنس، کارایی، عملکرد، مساحت اندام قطع شده، متریال مورداستفاده جهت تولید، دستمزد کلینیک و برند سازنده میشن که هرکدام به نحوی میتونن قیمت این محصولات رو تغییر بدن. این پروتزها در انواع مختلفی موجود بوده و با توجه به عملکردی که دارن قیمت گذاری میشن.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه کلینیک توان گستر

با عضویت در خبرنامه ما از جدیدترین مقالات اطلاع خواهید داشت

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان در کلینیک

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک توان گستر

09121859194