جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تعرفه و قیمت پروتز پا با بیمه در سال 1403

قیمت پروتز پا زیر زانو با توجه به عواملی مانند جنس، کیفیت، برند تولیدکننده، نوع پا و… تعیین میشه. این پروتزها در انواع مختلفی مانند پای پایه، پای کنترل شده و پای پویا تولید و عرضه میشن. پروتزهایی که کیفیت بالایی دارن وزن کمتری داشته و با قیمت بالاتری به فروش میرسن. پروتزهای سنگین ارزان تر هستن؛ اما راحتی چندانی برای شما به دنبال ندارن.

عوامل موثر بر قیمت پروتز پا

قیمت پروتز پا ثابت نیست و به عوامل خاصی بستگی داره. این عوامل شامل موارد زیر میشن و از اهمیت بسیار زیادی برخوردارن.

  • نوع پا

یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر قیمت پروتزهای پا نوع پا است که نباید به سادگی از کنار اون عبور کرد. در حال حاضر انواع مختلفی از پروتزها رو میشه دید که به اختصار شامل پای پایه، پای کنترل شده توسط میکروپروسسور و پای پویا میشن که هرکدام ویژگی های خاص خود رو دارن. پیشرفته شدن این پاها موجب افزایش قیمت اونا میشه.

  • مواد و متریال مورداستفاده در تولید

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پروتز پای مصنوعی میشه به مواد و متریال استفاده شده در تولید اشاره کرد. نکته ای که باید درباره این پروتزها بدونین اینه که برخی از اونا با استفاده فیبر کربن تولید میشن؛ به همین جهت وزن زیادی نداشته و بسیار مقاوم هستن. این پروتزها قیمت بالاتری دارن و قیمت اونا شما رو متحمل پرداخت هزینه های بیشتری میکنه.

  • سفارشی سازی پروتز

شرایط برخی بیماران اونا رو به استفاده از پروتزهای سفارشی سازی نیازمند میکنه. به طور معمول این پروتزها هنگام تولید، تولیدکنندگان رو ملزم به استفاده از موارد اضافی و صرف زمان بیشتر میکنن. با توجه به این موضوع ساخت این پروتزها هزینه بیشتری داره و میتونه هزینه پروتز پا رو دستخوش تغییر قرار بده.

  • برند تولیدکننده

در حال حاضر برندهایی را میشه در سطح دنیا دید که پروتزهای پا رو با بالاترین کیفیت و با استفاده از فناوری های پیشرفته تولید و به بازار عرضه میکنن. قیمت این پروتزها به طور طبیعی بیشتر از برندهای سطح متوسطه و این میتونه اثرات قابل توجهی بر قیمت پروتز پا داشته باشه.

  • پوشش بیمه

به عنوان آخرین عامل موثر بر قیمت پروتزهای پا میشه پوشش بیمه رو نام برد. این روزها بیمه هایی وجود دارن که هزینه های مربوط به دستگاه های پروستتیک رو تحت پوشش قرار میدن. در کنار این بیمه ها برخی نیز تنها بخش کوچکی که هزینه های پروتز رو برعهده میگیرن.

قیمت پروتز پا

اثرات قطعات پروتز پا بر روی قیمت این محصولات

پروتزهای پا توسط پروتزیست تجویز میشن و این افراد تمام تلاش خود رو به کار میگیرن تا پروتزهایی متناسب با شرایط بیماران ارائه بدن. قطعا استفاده از چنین پروتزهایی شما رو به نتایجی عالی میرسونه؛ چرا که قطعات اونا با استفاده از متریال باکیفیت تولید شدن. پرسشی که مطرح میشه اینه که قطعات پروتزهای پا کدامند؟ به طور کلی این قطعات شامل موارد زیر میشن و نقش بسیار مهمی رو در پروتزها ایفا میکنن.

  • پنجه پروتز

پنجه پروتز در انواع مختلفی موجوده و هرکدام قیمت خاصی دارن. این پنجه ها میتونن اثرات بسیار زیادی بر قیمت نهایی پروتز بالا زانو داشته باشن. این قطعات دارای انواع ایرانی ارزان و کربن های وارداتی هستن که توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه میشن. اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به بهترین برندهای تولیدکننده پنجه های پروتز داشته باشیم میشه اتوبوک، اوسر، کالج پارک و… رو نام برد که اعتبار خیلی زیادی در سراسر دنیا دارن.

  • قطعات واسط

این قطعات در جنس های مختلفی مانند فولاد، تیتانیوم، کربن و آلومینیوم قابل خریداری هستن. دلیل اصلی تفاوت قطعات واسط رو میشه جنس و وزن اونا دونست که البته موجب تفاوت قیمت پروتزپا هم میشن. از بهترین قطعات واسط میشه به انواع کربنی و استیل اشاره کرد که قیمت بالاتری دارن؛ اما دوام و ماندگاری اونا هم به خوبی میتونه نیازمندی های شما رو در طولانی مدت برآورده کنه.

  • ژل لاینر و قفل

این قطعات موجب راحتی بیشتر پروتزها میشن. از مهم ترین ویژگی های این لاینرها میشه ایجاد چسبندگی کامل در پروتز و بستر مناسب و نرم برای وزن گذاری روی پا رو نام برد. موضوعی که باید درباره ژل های لاینر و قفل بدونین اینه که جزء قطعات وارداتی شناخته میشن؛ به همین جهت استفاده از اونا موجب افزایش قیمت پروتز پا میشه.

  • سوکت

ساختار سوکت ها به شکلیه که به صورت منحصر به فرد برای بیماران در مراکز ارتوپدی فنی ساخته میشن. این سوکت ها هم با توجه به میزان ارزش متریال به کار رفته اونا قیمت متفاوتی دارن. استفاده از متریال مناسبی مانند کربن موجب کاهش وزن سوکت ها میشه؛ بنابراین با خرید این قطعات بیمار سنگینی کمتری رو احساس میکنه.

قیمت پروتز پا زیر زانو

قیمت پروتز پا زیر زانو

افرادی که بخشی از پای خود رو از دست دادن، انتخاب پروتز زیر زانو میتونه به اونا کمک های قابل توجهی کنه. برای ساخت این نوع پروتز از مواد مختلفی استفاده میشه؛ بنابراین این محصولات رو میتونین در جنس های متفاوتی خریداری کنین. قیمت پروتز پا زیر زانو براساس مواد و فناوری های به کار رفته در ساخت تعیین میشه. این محصولات در کشورهای مختلف دنیا دارای قیمت متفاوتی هستن. به عنوان مثال میشه به کشورهایی که اشاره کرد که مردم اون درآمد بالایی دارن. با توجه به این موضوع قیمت پروتزها در چنین کشورهایی بیشتر از کشورهای کم درآمده.

مانند پروتزهای دیگه اگر برای تولید و ساخت پروتز زیر زانو از مواد و متریال باکیفیت استفاده بشه قیمت این محصولات نیز افزایش پیدا میکنه. نکته دیگه ای که باید در راستای قیمت پروتز پا زیر زانو بدونین اینه که برخی تامین کنندگان علاوه بر فروش خدمات پس از فروش معتبری رو هم ارائه میدن تا بهترین خرید خود رو تجربه کنین. قطعا قیمت محصولات این تامین کنندگان بیشتره و البته نباید از کنار مزایای بی شمار این خدمات به سادگی عبور کرد.

قیمت اتصالات پروتز پا

اتصالات پا یکی از مهم ترین بخش های پروتزها به شمار میرن و نمیشه قیمت ثابتی رو برای اونا اعلام کرد. این اتصالات هم قیمت متفاوتی دارن و موجب تفاوت قیمت نهایی پروتز پا میشن. اتصالاتی که وزن کمتری دارن قیمت بالاتری داشته و در مقابل اتصالات سنگین تر با قیمت کمتری به فروش میرسن. مفاصلی که برای این پروتزها مورداستفاده قرار میگیرن در بازار جهانی تنوع بسیار بالایی دارن و شامل مفصل مکانیکی، مفصل پمپی و مفصل هوشمند یا هیبریدی میشن. در ادامه به بررسی قیمت این مفاصل می پردازیم.

  • مفصل مکانیکی

ساختار مفصل های مکانیکی ساده تر و قدیمی تر از دیگر مفاصله. این مفاصل از نظر ماندگاری هم دوام بالاتری دارن؛ اما قیمت اونا کمتر از دیگر نمونه های مفاصله. مفصل هایی که با استفاده از تیتان تولید میشن گران تر هستن؛ چرا که وزن اونا کمتره.

  • مفصل پمپی

این مفصل ها در حال حاضر به طور گسترده ای در سراسر دنیا مورداستفاده قرار میگیرن و این موضوع نشان دهنده محبوبیت و کیفیت بالا اوناس. از مهم ترین مزایای این مفصل ها میشه به برخورداری از الگویی بسیار نزدیک به الگوی حرکات زانو اشاره کرد که موجب راحتی بسیار زیاد شما میشن. این مفصل ها قیمت بالاتری دارن و طبیعتا استفاده از اونا در تولید پروتز پا موجب افزایش قیمت پروتز پا میشه. از بهترین تولیدکنندگان مفصل های پمپی میشه کمپانی اتوبوک رو نام برد که بسیار معروف هم هست.

  • مفصل هوشمند

اگه دنبال مفصل هایی بهتر از مفصل های پمپی هستین ما به شما مفصل های هوشمند رو پیشنهاد میدیم. این مفصل ها که با نام مفصل های الکترونیکی هم شناخته میشن قیمت بسیار بالایی داشته و دارای امکانات منحصربه فردی هم هستن. این امکانات شامل امکان تنظیم سرعت به صورت هوشمند و تطابق با شیب سطح میشن.

قیمت پروتز پا با بیمه

قیمت پروتز پا با بیمه چقدر است؟

برخی شرکت های بیمه ای هزینه های ساخت پروتز پا رو تحت پوشش خود قرار میدن؛ اما امکان ارائه قیمت ثابتی برای پروتزها با بیمه وجود نداره. عواملی مانند جنس، کیفیت، برند تولیدکننده، نوع پا و… نیز میتونن در این باره اثرگذار باشن.

ساخت پروتز پا به صورت اقساط در کلینیک توان گستر

با توجه به نیازی که برای استفاده از پروتزهای پا وجود داره، عرضه کنندگان بسیار زیادی در راستای ساخت و عرضه این محصولات فعالیت دارن. شراط اول تهیه یک پروتز باکیفیت و راحت انتخاب عرضه کننده معتبر است. مرکز ارتوپدی فنی توان گستر با سال ها سابقه درخشان خود در این جهت رفاه حال جانبازان محترم در شرف عقد قرارداد با بیمه های مربوطه میباشد.کلینیک توانگستر به جهت رفاه حال فرهنگیان محترم تسهیلاتی برای این عزیزان قائل میباشد کلینیک توانگستر در صورت درخواست مددجو بخشی از هزینه های پای مصنوعی را به صورت اقساط دریافت می‌نماید.

کلام پایانی

قیمت پروتز پا براساس فاکتورهای خاصی محاسبه میشه. این فاکتورها شامل نوع پا، جنس، مواد و متریال به کار رفته، برند تولیدکننده و سفارشی سازی پروتزها میشن. پروتزهایی که وزن بالاتری دارن ارزان تر بوده و خرید پروتزهای سبک هزینه بیشتری برای شما به دنبال داره. این پروتزها دارای بخش هایی مانند مفصل ها، اتصالات، سوکت، پنجه پروتز، ژل لاینر و … میشن که جنس و کیفیت اونا میتونه قیمت پروتزهای پا رو دستخوش تغییر قرار بده.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه کلینیک توان گستر

با عضویت در خبرنامه ما از جدیدترین مقالات اطلاع خواهید داشت

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان در کلینیک

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک توان گستر

09121859194