جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پروتز گوش

پروتزهای زیبایی سبب ایجاد شکل و ظاهری طبیعی در بخش های از دست رفته بدن از قبیل دست و پا، انگشتان، سینه، بینی، چشم و گوش می شوند. پروتز گوش یکی از انواع پروتزهای زیبایی است و در افرادی که فاقد یک یا هر دو گوش هستند یا بخش خارجی گوش آنها آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد.طول عمر این قبیل پروتزهای زیبایی متغیر بوده و به عوامل مختلفی از قبیل مراقبت از آنها بستگی دارد.

36363

استفاده از پروتز گوش چه مزایایی دارد؟

استفاده از پروتزهای گوش مزایای مختلفی برای فرد به همراه دارد. برخی از مزایای آن در ادامه فهرست شده است:

  • این پروتزها طبیعی به نظر می رسند و از این نظر مطلوب کاربران هستند؛
  • استفاده از پروتزهای مصنوعی به منظور حفظ زیبایی گوش عوارض جانبی و خطرات کمتری در مقایسه با تکنیک های پیوند گوش دارند؛
  • پروتزهای مصنوعی گزینه مناسب برای افرادی است که تمایلی به انجام اعمال جراحی ندارند یا به دلایل مختلف امکان انجام جراحی روی آنها وجود ندارد.

استفاده از پروتز گوش چه معایبی دارد؟

لازم است که افراد قبل از اقدام به استفاده از پروتزهای زیبایی علاوه بر مزایا نسبت به معایب آنها نیز آگاهی داشته باشند. به این ترتیب انتظارات واقع بینانه تری نسبت به این محصولات خواهند داشت و بعد از جاگذاری پروتز احساس رضایت بیشتری می کنند. معایب پروتزهای گوش به شرح زیر است:

  • تطبیق رنگ پوست با پروتز بسیار سخت است. برای طبیعی جلوه کردن پروتز و حفظ زیبایی ظاهری تطابق رنگ پوست و پروتز بسیار مهم است؛
  • پوشش درز محل اتصال سیلیکون به پوست بسیار سخت است؛
  • ممکن است که حین تعویض و جا به جایی پروتز دچار آسیب دیدگی شود. در چنین مواقع لازم است که پروتز اصلاح شود؛
  • این احتمال وجود دارد که هنگام انجام فعالیت های شدید فیزیکی پروتز جدا شده و بیفتد؛
  • به طور کلی معمولا پروتزها نیاز به مراقبت های مکرر و گاهی جایگزینی دوره ای دارند.
21433

اتصال پروتزها به پوست چگونه صورت می گیرد؟

یکی از سوالات همیشگی نحوه اتصال پروتز به پوست است. اتصال این محصولات به پوست با استفاده از روش های مختلفی صورت می گیرد. در ادامه به دو روش اصلی اشاره می شود.:

  • اتصال با استفاده از آهنربا: یکی از روش های اتصال پروتزهای گوش به پوست استفاده از آهنربا است؛
  • اتصال با استفاده از چسب: در برخی مواقع اتصال پروتزهای گوش با استفاده از چسب انجام می شود. در برخی افراد اتصال پروتزهای مصنوعی گوش با استفاده از چسب سبب تعریق می شود. البته اتصال پروتز توسط چسب این مزیت را دارد که هنگام انجام فعالیت های فیزیکی مختلف پروتز جدا نمی شود.

نگهداری از پروتز

نگهداری و تمیز کردن پروتز گوش بسیار مهم است. نگهداری صحیح از آن سبب افزایش طول عمر و دوام بیشتر آن می شود. البته پروتزهای متصل شده با روش های مختلف از قبیل پروتزهای اتصال یافته توسط چسب و آهنربا به حداقل مراقبت نیاز دارند.

بیمار هر شب باید گوش را خارج کرده و آن را تمیز کند. در صورتی که گوش با استفاده از چسب به بدن متصل شده است به منظور حفظ نکات مراقبتی و بهداشتی پوست لازم است که هر شب تمام چسب تمیز شود. به این ترتیب پوست بهتر نفس می کشد.

تمیز کردن پوست نه تنها عمر پروتز را طولانی می کند، بلکه سبب حفظ کیفیت و ظاهر آن می شود. البته در پاک کردن گوش نباید زیاده روی کرد. گاهی بیماران در تمیز کردن گوش دچار وسواس می شوند که این موضوع سبب تحریکات پوستی و افزایش حساسیت آن می شود. افرادی که سابقه حساسیت های پوستی  دارند لازم است از پاک کننده و مرطوب کننده های مخصوص استفاده کنند

اشتراک گذاری
عضویت در خبرنامه کلینیک توان گستر

با عضویت در خبرنامه ما از جدیدترین مقالات اطلاع خواهید داشت

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان در کلینیک

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک توان گستر

09121859194