جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی و برسی بهترین پروتز پا در ایران

بهترین پروتز پا

بهترین پروتز پا از ویژگی های فوق العاده ای برخورداره که موجب تمایز و برتری اون شدن. این پروتزها بسیار مقاوم بوده و به خوبی میتونن عملکرد پاهای طبیعی رو تقلید کنن. برای ساخت پروتزهای باکیفیت از مواد و متریالی استفاده میشه که وزن پروتز رو کاهش میدن و در طولانی مدت نیز به خوبی میتونن نیازمندی های شما عزیزان رو برآورده کنن. قیمت این پروتزها براساس عواملی مانند نوع پا، مواد و متریال مورداستفاده، برند تولیدکننده، کلینیک سازنده و میزان عملکرد پروتز تعیین میشه؛ بنابراین ثابت نیست.

پروتز پا چیست؟

در حال حاضر افراد زیادی رو میشه دید که از عارضه آمپوتاسیون رنج میبرن. پروتز پا راه حلی بسیار عالی برای این افراده تا به راحتی جابجا شده و فعالیت های روزمره خود رو ادامه بدن. بهترین پروتز پا قادره تا عملکرد پهای طبیعی رو تقلیده کرده و به این طریق شرایط مساعدتری رو برای افراد مبتلا به عرضه آمپوتاسیون رقم بزنه. به طور کلی سطوح قطع عضوی که فرد را ملزم به استفاده از پروتزهای پا میکنن شامل موارد زیر میشن.

  • قطع عضو کامل اندام تحتانی در سطح مفصل لگن
  • قطع عضو از ناحیه روی زانو
  • قطع عضور از ناحیه زیر زانو
  • قطع عضو از ناحیه مفصل مچ پا
  • قطع عضو بخشی از پا
  • قطع عضو بالای زانو

شناخت و انتخاب بهترین پروتز پا

بهترین پروتز پا رو میشه پروتزی معرفی کرد که کاملا با توجه به اهداف شخصی و متناسب با نیازهای بیمار طراحی شده باشه. دستیابی به این امر نیاز به دانش و تخصص بالایی داره؛ بنابراین لازمه در این باره حتما از پزشکان متخصص کمک بگیرین. این پزشکان با تکیه بر دانش و مهارتی که در این زمینه دارن میتونن راهگشای شما در انتخاب پروتزهای مناسب باشن تا با استفاده از اونا به بهترین حالت ممکن به اهدافی که دارین برسین. برای انتخاب بهترین پروتز پا لازمه حتما به جنس پروتز و مواد و متریال مورداستفاده جهت ساخت اونا توجه بسیار زیادی داشته باشین.

اگر سطح فعالیت بسیار پایینی دارین انتخاب پروتزهایی که با استفاده از چوب و پلاستیک تولید شدن انتخاب مناسبی برای شماست؛ اما افرادی که فعالیت بالایی دارن برای برآورده شدن نیازهای عملکردی بدن خود باید از پروتزهای فیبر کربن سبک کمک بگیرن. چنین پروتزهایی با مقاومت بالای خود ضربه ها رو جذب کرده و میتونن شرایط مطلوب تری رو پیش روی شما قرار بدن. پروتزهای طراحی شده برای افراد کم فعالیت معمولا به جهت حفظ ثبات و تعادل کاربرد دارن؛ اما پروتزهای مناسب برای افراد فعال میتونن عمل راه رفتن را فراهم ساخته و کاملا شبیه به پاهای طبیعی عمل کنن.

yjytdus

ویژگی های بارز بهترین پروتز پا در ایران

برای انتخاب یک پروتز پا مناسب لازمه حتما به ویژگی های اونا توجه بسیار زیادی داشته باشین؛ اما این ویژگی ها چه هستن؟ از مهم ترین ویژگی های بهترین پروتزهای پا به موارد زیر میشه اشاره کرد که بسیار اهمیت دارن.

  • تولید شده با استفاده از متریال باکیفیت

متریال و موادی که برای تولید پروتزها مورداستفاده قرار می گیرن میتونن اونا رو به بهترین پروتز تبدیل کنن. توجه داشته باشین پروتزهای باکیفیت با استفاده موادی سبک تولید شده و از مقاومت بالایی در برابر ضربات برخوردار هستن.

  • هوشمند بودن

یکی دیگه از ویژگی های بارز بهترین پروتز پا هوشمند بودن اوناس که به موجب استفاده از فناوری های هوشمند در ساخت تحقق پیدا میکنه. با استفاده از این فناوری ها شما میتونین تمام کارهای موردنظر خود رو به ساده ترین حالت انجام داده و شاهد پایداری و ماندگاری بالای برای این پروتزها باشین.

  • متناسب بودن یا نیازهای فرد

بهترین پروتز پا پروتزیه که کاملا براساس نیازهای فرد طراحی و تولید شده باشه. افرادی که فعالیت زیادی طی روز دارن بایستی از پروتزهای متفاوتی نسبت به افراد کم فعالیت استفاده کنن. به عنوان مثال میشه ورزشکاران رو نام برد. پروتزهای طراحی شده برای افرادی که ورزش نمیکنن به هیچ عنوان برای این افراد مناسب نیست؛ چرا که دوام و استحکام بالایی ندارن. پروتزهای هوشمند گزینه ای ایده آل برای استفاده به شمار میرن؛ اما نباید فراموش کرد که انتخاب مناسبی برای تمام افراد نیستن.

قیمت بهترین پروتز پا

قیمت بهترین پروتز پا

پروتزهای پا با قیمت یکسانی تولید و به بازار عرضه نمیشن؛ بنابراین قیمت اونا با یک دیگر متفاوته. فاکتورها و عوامل خاصی میتونن تعیین کننده قیمت این محصولات باشن که به اختصار شامل موارد زیر میشن.

  • متریال و مواد به کار رفته در تولید

استفاده از متریال باکیفیت میتونه اثرات بسیار زیادی بر قیمت پروتز پا داشته باشه. به طور طبیعی پروتزهایی که با استفاده مواد و متریال مرغوب و باکیفیت تولید میشن قیمت بیشتری دارن؛ بنابراین بهترین پروتزها با قیمت بالاتری نسبت به پروتزهای معمولی به فروش میرسن.

  • میزان عملکرد پروتز پا

در بخش های قبل هم بیان کردیم که برخی افراد نیاز به پروتزهایی با عملکرد بیشتر دارن. این پروتزها فعالیت هایی همچون دویدن و راه رفتن رو برای افراد فعال محقق میکنن؛ بنابراین قیمت اونا هم بالاس. برای تولید چنین پروتزهایی لازمه از مواد اولیه مقاوم تر و فناوری های پیشرفته تر کمک گرفت و همین موضوع میتونه قیمت بهترین پروتز پا را تحت تاثیر خود قرار بده.

  • کلینیک سازنده پروتز

در حال حاضر کلینیک های بسیار زیادی وجود دارن که خدمات ساخت پروتزها رو ارائه میدن. دریافت این خدمات از کلینیک های معتبر مزایای قابل توجهی به همراه داره؛ اما ممکنه شما رو هم متحمل پرداخت هزینه های بیشتری کنه. موضوعی که نباید فراموش کرد اینه که انتخاب بهترین کلینیک سازنده بسیار اهمیت داره تا در نهایت بتونین از پروتزهایی مستحکم و کاملا کاربردی استفاده کنین.

  • میزان گستردگی قطع عضو

هر چقدر ناحیه قطع عضو گستردگی بیشتری داشته نیاز به مواد و متریال بیشتری برای ساخت پروتز خواهید داشت. با افزایش متریال قیمت بهترین پروتز پا هم افزایش پیدا میکنه؛ بنابراین میشه میزان گستردگی قطع عضور رو یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت این پروتزها معرفی کرد.

  • برند تولیدکننده

انتخاب قطعاتی که توسط برندهای مطرح دنیا تولید شدن هزینه بیشتری برای شما به دنبال داره. برندهایی که محصولات باکیفیتی رو تولید و به بازار عرضه میکنن محصولات خود رو با قیمت بیشتری به فروش میرسونن؛ به همین جهته که برند تولیدکننده میتونه تاثیرات بسیار زیادی روی پروتزهای پا داشته باشه.

  • نوع پا

پروتزها در انواع مختلفی تولید میشن و نوع پا نیز تعیین کننده قیمت این محصولاته. اگه بخواهیم اشاره ای کوتاه به نوع پای پروتزها داشته باشیم میشه پای پایه، پای کنترل شدن با میکروپروسسور و پای پویا رو نام برد که هرکدام با توجه به ویژگی های خود دارای قیمت خاصی هستن.

اجزاء تشکیل دهنده بهترین پروتز پا

اجزاء تشکیل دهنده بهترین پروتز پا

با توجه به سطح قطع عضو و پروتز اندام تحتانی اجزاء تشکیل دهنده این پروتزها به سه دسته اصلی تقسیم میشن. این دسته به صورت زیر بوده و هرکدام نقش بسیار مهمی رو در پروتزهای پا ایفا میکنن.

  1. سوکت

سوکت ها دارای دو بخش نرم و سخت هستن. بخش نرم اونا از جنس پلی فوم یا سیلیکون و بخش سخت اونا با استفاده از مواد رزین تولید میشه. سوکت ها ارتباط مستقیمی با انتهای عضو قطع شده دارن و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستن.

  • قسمت ساق

برای تولید ساق پروتز پا از لوله هایی مدولار استفاده میشه که دارای پوششی پلاستوزوت یا ابر هستن.

  • مجموعه مچ و پا

مجموعه مچ و پا به شکل های مختلفی ساخته میشن که مواردی مانند یک پنجه ساچ بدون مفصل مچ و یا یک پنجه با مفصل مچ تک و چند محوره رو در برمیگیرن. نکته دیگه ای که لازمه درباره مجموعه مچ و پا بدونین اینه که در حال حاضر برخی از پنجه ها از کربن ساخته میشن و دارای خصوصیات منحصر به فردی هستن. این خصوصیات به اختصار شامل جذب و آزادسازی انرژی بافت کربنی میشن که موجب شدن تا از این پروتزها به عنوان بهترین پروتز پا یاد بشه.

کلینیک ارتوپدی فی توان گستر بهترین مرکز ساخت پروتز پا

ما در کلینیک ارتوپدی فنی توان گستر شرایطی رو برای شما عزیزان فراهم کردیم تا بهترین پروتز پا رو در سریع ترین زمان دریافت نموده و راحتی قابل توجهی رو در این راستا تجربه کنین. این پروتزها با استفاده از فناوری های پیشرفته و روز دنیا تولید میشن و از سطح کیفی بالایی برخوردار هستن. تمام خدمات کلینیک ارتوپدی فنی توان گستر توسط افراد مجرب و متخصص ارائه میشن و شما با خیالی آسوده میتونین اقدام به تهیه این پروتزها کنین. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره مشاورین مجموعه ما آماده ارائه مشاوره های تخصصی به شما عزیزان هستن.

کلام پایانی

بهترین پروتز پا از مقاومت بالایی برخوردار بوده و با استفاده از متریال بسیار باکیفیتی تولید و به بازار عرضه میشه. این پروتزها توسط برندهایی مطرح ساخته میشن و انتخابی عالی برای انجام فعالیت های سخت به شمار میرن. برای تولید پروتزهای باکیفیت از کربن استفاده میشه که مقاومت پروتز رو افزایش داده و موجب کاهش وزن محصول نهایی میشه. قیمت این محصولات براساس فاکتورهایی مانند برند تولیدکننده، متریال مورداستفاده، نوع پا، کلینیک سازنده و میزان عملکرد پروتز متفاوته.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه کلینیک توان گستر

با عضویت در خبرنامه ما از جدیدترین مقالات اطلاع خواهید داشت

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان در کلینیک

مشاوره کاملا رایگان در کلینیک توان گستر

09121859194